Porsche, 18 Nisan günü Çin’deki Auto Shanghai fuarında dünya prömiyerini yapacak olan Yeni Cayenne ile ihtilal niteliğinde bir ekran ve denetim konsepti sunuyor.
Porsche Şoför Tecrübesi, büsbütün dijital bir ekran, çok istikametli ferdileştirme ve sezgisel kullanım manasına geliyor. Merkezde, odak noktasını şoför oluşturuyor. En değerli denetimler ise direksiyon simidinin etrafında pozisyonlandırılmış durumda. Bu sayede yeni ve daha da güçlü bir sürüş tecrübesi yaratılıyor.
Yeni kokpit tasarımı Porsche‘nin elektrikli spor arabası Taycan’ın öne çıkan kokpit ögelerini alarak bunları birinci sefer, içten yanmalı motora sahip bir Porsche‘ye aktarıyor. Kokpitte değişken ekran seçeneklerine sahip kavisli dijital gösterge paneli, tekrar tasarlanmış bir orta konsol ve yeni kuşak direksiyon simidi bulunuyor. Tekrar konumlandırılan vites seçici artık direksiyon simidinin sağında yer alıyor. Bu sayede orta konsolda sofistike siyah panel dizaynlı büyük klima denetimlerine yer açılmış oluyor. Yolcular, opsiyonel yolcu ekranı sayesinde araç ve şoför ile yeni bir etkileşim düzeyi deneyimliyor. Optimize edilmiş irtibatlılık işlevleri ise yeni iç yer konseptini tamamlıyor.
Sürücü odaklı ve interaktif
Yeni Cayenne, hem şoför için hem de yolcular için yesyeni bir kokpit tecrübesi sunuyor. Araba, şoför odaklı sürüş tecrübesini yeni interaktif ögeler ile yolcular için de farklı bir sürüş tecrübesine dönüştürüyor. 12,6 inç genişliğindeki kavisli ekrana sahip büsbütün dijital gösterge paneli üst müdafaa kapağı içermeyen çağdaş ve ince bir dizayna sahip. Şoför, donanım düzeyine nazaran değişkenlik gösteren gösterge panelinde yedi adete kadar görünüm ortasından seçim yapıyor. Bölüm saati, Navigasyon, Gece Görüş Asistanı yahut 3D sürüş takviye sistemi ön planda olacak formda seçim yapılabiliyor. Ayrıyeten, sadeleştirilmiş görünüm ve klasik modlarda başka seçenekler ortasında yer alıyor. Klasik mod, Porsche‘nin tipik beş ögeli gösterge paneli dizaynını dijital çağa taşıyor.
Yeni Porsche Şoför Deneyimi’nin bir başka kıymetli özelliği de dijital ve analog ögeler ortasında kurulan istikrar. Sürüş tecrübesi için kıymetli olan tüm denetimler direkt direksiyon simidinin etrafında pozisyonlandırılmış durumda. Porsche’nin klasik özelliklerinden biri olan motor çalıştırma düğmesi direksiyonun simidinin solunda yer alıyor. Vites seçici artık direksiyon simidinin sağında, gösterge paneli ile merkezi ekran ortasında konumlanıyor. Bu sayede orta konsolda analog denetimlere ve daha fazla saklama alanına sahip yeni, büyük klima denetim paneli için yer açılıyor. Yeni Cayenne’de şoför takviye sistemleri için büsbütün tekrar tasarlanmış denetim kümesi da direkt direksiyon simidine entegre edilmiş.
Önceki modele kıyasla büsbütün tekrar tasarlanan çok fonksiyonlu spor direksiyon simidi, 911 temel alınarak geliştirildi. Olağan, Offroad, Sport ve Sport Plus modlarını direkt direksiyon simidi üzerinden seçmeye yarayan sürüş modu düğmesi artık standart olarak direksiyonda yer alıyor. Gösterge panelindeki fonksiyonları ve dizaynları seçmek için kullanılan yeni geçiş düğmesi de opsiyonel baş üstü göstergesi denetimleri üzere direkt direksiyon simidinde yer alıyor.
Orta konsoldaki yeni klima denetim paneli, siyah panel dizaynlı cam yüzeyi ile seçkin görünüm sağlıyor. Klima ayarları, net formda düzenlenmiş denetim yüzeyinde süratli ve sezgisel olarak yapılabiliyor. Dokunmatik tanıma ve dokunsal geribildirimin mekanik klima düğmeleri ve fizikî ses kontrolörü ile kombinasyonu, hem dokunsal hem de estetik açıdan beğenilen bir fonksiyonellik sağlıyor.
Yüksek çözünürlüklü 12,3 inç genişliğindeki merkezi ekran, Porsche Communication Management’ın (PCM) denetim merkezi niteliğinde. Daha evvel olduğu üzere, şoför buradan standart navigasyon ve multimedya fonksiyonlarının yanı sıra çok sayıda sürüş ve konfor fonksiyonuna erişim sağlayabiliyor. Opsiyonel olarak tercih edilebilen 10,9 inç genişliğindeki yolcu ekranı, Porsche Cayenne’in orijinal özelliklerinden bir oburu. Ek dokunmatik ekran, önde bulunan yolcunun navigasyonu denetim edebilmesine yahut bir medya hizmetini seçerek şoförün üzerindeki yükü alabilmesine imkan sağlıyor. Ayrıyeten bu ekran aracılığıyla yolcu görüntü izleyebiliyor. Ekranın üzerinde bulunan özel katman sayesinde ekran, şoför koltuğundan görülemiyor. Bu sayede şoförün dikkatinin dağılmasına mani oluyor.
Lüks ve sportif his
Sportif ambiyans; dinamik fonksiyonellik, lüks konfor ve tipik Cayenne tasarım özellikleriyle bir ortaya getiriliyor. Porsche, yeni Cayenne’deki yeni denetim konseptini genişliği vurgulayan ferah bir dizaynla sunuyor. Tüm gösterge paneli, orta konsol ve kapı döşemeleri büsbütün yine tasarlandı. Gösterge panelinin artırılmış yatay vurgusu, iç yerin daha da geniş görünmesini sağlıyor. Şık dizaynlı hava menfezleri tipik Cayenne stilinde dikey olarak hizalandı. Porsche, birinci defa kokpitteki tüm hava çıkışlarını ızgarasız olarak tasarladı.
Kapsamlı biçimde artırılmış bağlanabilirlik
Porsche, Yeni Cayenne’de bağlanabilirlik özelliklerini daha da geliştirdi. Kablosuz şarj fonksiyonuna sahip soğutmalı akıllı telefon saklama alanı yeni Cayenne’de standart olarak yer alıyor. Soğutma fonksiyonu, 15 watt’a kadar kablosuz halde şarj etmeye imkan sağlıyor. Çevrimiçi hizmetlerin genişletilmiş entegrasyonu, araç işlevlerinin çalıştırılması için sesli asistan Siri’nin kullanılması üzere yeni etkileşim yolları sunuyor. Ayrıyeten, hem ön saklama bölmesinde hem de orta konsolun art kısmında iki adet USB-C irtibat noktası bulunuyor. Tüm USB irtibat noktaları süratli şarj fonksiyonu görüyor. Ayrıyeten ön tarafta bulunan şoför USB temas noktaları sayesinde akıllı telefon Porsche Communication Management’a (PCM) bağlanabiliyor. Akıllı telefonu arabaya bağlamak için tek yapılması gereken, PCM’deki QR kodu okutmak. Bu sayede Apple CarPlay ve Android Auto®, ayrıyeten Spotify ve Apple Music üzere entegre uygulamalar dahil olmak üzere pek çok irtibatlılık işlevi kullanıma hazır hale geliyor.
Yeni Araç İçi Görüntü işlevi sayesinde hem araç durağan haldeyken merkezi ekranda hem de sürüş sırasında yolcu ekranında, akış hizmeti sağlayıcı Screenhits TV aracılığıyla direkt görüntü izlenebiliyor.
>