Sosyal medya platformu TikTok’ta paylaşılan bir yemek tanımı, İzlanda’da salatalık krizine yol açtı.
Ülkedeki birtakım ünlü toplumsal medya infleuncerları, hafta içinde salatalık, susam yağı, sarımsak, pirinç sirkesi ve acı yağdan oluşan bir salata tanımını paylaştı. Salata tanımı bir anda ülkede viral olunca, çiftçiler patlayan salatalık taleplerine yetişmekte zorlandı.
Süpermarketlerde salatalık kalmadı, halk salatalık bulmak için market market dolaşmaya başladı.
İzlanda Çiftçiler Birliği, salatalık satışlarının birkaç gün içinde iki kattan fazla arttığını duyurdu. Öte yandan çiftçiler, artan talebi karşılamaya kararlı olduklarını da ifade etti.
Çiftçiler Birliği Pazarlama Yöneticisi Kristín Linda Sveinsdóttir, bu türlü bir durumun ülkede birinci sefer yaşandığını söyledi.
Bu yeni akım, 5,5 milyondan fazla takipçisi olan Kanadalı TikTok fenomeni Logan Moffitt’in salatalık içeren tanımlarına dayanıyor.
İzlanda’da bilhassa kış aylarında yaşanan şiddetli hava şartlarına karşın her yıl 2 bin ton salatalık üretiliyor.